Betällningar:

Frakt och returer:

Hur kan jag göra en beställning online?

Bläddra igenom webbplatsens katalog, välj önskad artikel och lägg till den i varukorgen. När du har allt du vill köpa kan du gå vidare till kassasidan där du kommer att ange din leverans- och faktureringsinformation samt välja betalningsmetod.

Kan jag ändra eller avbryta min beställning efter att den har lagts?

Du kan avbryta din beställning innan den skickas genom att ringa kundtjänst för att stoppa leveransen.du kan skicka tillbaks paketet oöppnat och utan skader

 

returnera produkten utan skador

Frakt och leverans:

Inom Sverige kostar frakten från 79 kronor per order, och fraktfritt vid beställningar över 2500 kr.

Alla restleveranser skickas utan extra fraktkostnad.

Du kan också välja att hämta din order i vår butik på Industrigatan 13 i Holmsund.

Vi skickar med Bring.

Normal leveranstid: 1-3 vardagar

2. Kan jag spåra min beställning?

Ja, du kan returnera eller byta en vara om den är i sitt ursprungliga skick och inom den angivna returperioden. Var vänlig se hemsidans returpolicy för mer information.

 

3. Hur startar jag en retur eller byte?

Du kan starta en retur eller byte genom att kontakta kundtjänst och följa instruktionerna som ges. Var vänlig se hemsidans returpolicy för mer information.

 

Betalning:

Vilka typer av betalning accepterar er webbplats?

För närvarande accepterar vi på vår webbplats endast betalningar via Klarna. Vi planerar dock att integrera Swish och kreditkort inom kort

Frakt- och returpolicy:

Frakt- och returpolicy?

Översikt

Vår återbetalnings- och returpolicy gäller i 15 dagar. Om det har gått mer än 15 dagar sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig en fullständig återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du mottog den. Den måste även vara i originalförpackningen.

Vissa varor kan inte returneras:

Presentkort och nedladdningsbara mönster
Vissa hälso- och personliga produkter

För att slutföra din retur krävs en kvitto eller inköpsbevis.

Vänligen skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning ges:

Bok med tydliga tecken på användning

Vara som returneras mer än 15 dagar efter leverans
Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara. Vi meddelar också om godkännande eller avslag av din återbetalning.

Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

Försenade eller uteblivna återbetalningar

Om du ännu inte har mottagit en återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt registreras.

Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en viss bearbetningstid innan en återbetalning registreras.

Om du har gjort allt detta och ändå inte har fått din återbetalning, kontakta oss på info@elvysgarn.se.

Reavaror

Endast varor till ordinarie pris kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.

Byte

Vi ersätter endast varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande till info@elvysgarn.se och skicka din vara till:

Elvysgarn, Holumsund, Umeå, Sverige.

Returfrakt

För att returnera din produkt ska du skicka den till:Industrigatan 13 Holmsund 91331,
umeå, Sweden.

Du ansvarar för att betala för fraktkostnaderna för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på info@elvysgarn.nu  för frågor som rör återbetalningar och returer.